.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احتمال ادغام برخي وزارتخانه‌ها همزمان با شروع به كار دولت دهم
علي اصغر يوسف‌نژاد اظهار داشت:در صورتيكه مجلس به فوريت طرح تقليل وزارتخانه‌ها راي دهد اين موضوع طي ماه‌هاي آينده در صحن علني مجلس مطرح مي‌شود و پس از دريافت نظرات دولت و كارشناسان دانشگاهي قابليت اجرايي شدن را همزمان با آغاز كار دولت دهم و معرفي وزرا به مجلس خواهد داشت...
احتمال ادغام برخي وزارتخانه‌ها همزمان با شروع به كار دولت دهم

مخبركميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: تقليل وزارتخانه‌هاي كشور به 15 وزارتخانه در صورت راي آوردن طرح فوريت آن با شروع به كار دولت دهم اجرايي خواهد شد.


به گزارش شمال نیوز علي اصغر يوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي فارس اظهار داشت: در صورتيكه مجلس به فوريت طرح تقليل وزارتخانه‌ها راي دهد اين موضوع طي ماه‌هاي آينده در صحن علني مجلس مطرح مي‌شود و پس از دريافت نظرات دولت و كارشناسان دانشگاهي قابليت اجرايي شدن را همزمان با آغاز كار دولت دهم و معرفي وزرا به مجلس خواهد داشت.
وي ادامه داد: اين طرح كه توسط مجلس تهيه شده، به امضا 30 نفر از نمايندگان رسيده و جهت طرح در كميسيون‌هاي تخصصي به هيات رئيسه مجلس پيشنهاد شده است.
وي افزود: در طرح تقليل وزارتخانه‌ها پيش‌بيني شده كه وزارتخانه هاي صنايع، بازرگاني، تعاون، كار و امور اجتماعي در قالب يك وزارتخانه بنام وزارت امور توليدي و خدماتي و همچنين وزارتخانه‌هاي نفت و نيرو تحت يك وزارتخانه بنام وزارت انرژي اداره شوند.
يوسف‌نژاد تصريح كرد: براساس طرح پيشنهاد شده وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و علوم و تحقيقات نيز تحت عنوان وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالي ادغام خواهند شد و علاوه بر اين، معاونت آموزشي وزارت بهداشت و آموزش و پزشكي نيز تحت مديريت اين وزارتخانه در مي آيد.
به گفته وي برخي از وظايف دستگاه‌هاي اجرايي نيز به وزارتخانه‌هاي جديد منتقل خواهد شد به طوري كه سازمان فني و حرفه‌اي از حيطه مديريت وزارت كار خارج شده و به وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالي سپرده مي‌شود.
عضو كميسيون صنايع مجلس در ادامه، طراح پيشنهادي نمايندگان براي كاهش تعداد وزارتخانه‌ها را حاصل بررسيهاي مختلف در خصوص ساختار اداري جامعه و سياستهاي قانون برنامه‌هاي سوم و چهارم توسعه عنوان كرد و گفت: در حال حاضر تعداد دستگاه‌هاي اجرايي كشور در مقايسه با سال 57 تقريبا سه برابر و تعداد كاركنان دولت نيز در اين مدت چهار برابر شده است.
وي با تاكيد بر لزوم ايجاد تعادل بين بخشها و مناطق مختلف كشور و كاهش تصدي‌گري، ارتقاء سطح حاكميتي دولت، اثربخش در بخش خصوصي و افزايش بهره‌وري سيستم اجرايي كشور اظهار داشت: طرح تقليل وزارتخانه‌ها نقش مهمي در تحقق اين اهداف دارد و از موازي كاري دستگاه‌هاي اجرايي كشور جلوگيري خواهد كرد.
وي ادامه داد: ادغام برخي از وزارتخانه‌ها در قوانين برنامه سوم و چهارم توسعه نيز پيش‌بيني شده و به نظر مي‌رسد دولت نيز با بخشي از ديدگاه‌هاي مجلس در طرح كاهش وزارتخانه‌ها موافق باشد.
يوسف‌نژاد تاكيد كرد: طرح تهيه شده توسط نمايندگان مجلس بايد توسط كارشناسان و مراكز علمي و دانشگاهي كشور و همچنين كميسيون‌هاي تخصصي دولت مورد بررسي قرار گيرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.